Használati útmutató a webshophoz

A webshop a szokott módon működik. A kiválasztott termékeket be kell tenni a kosárba, majd kezdeményezni kell a kosárban lévő termékek megrendelését. A megrendelés feladásához elengedhetetlen az ÁSZF (általános szerződéses feltételek) elfogadása, valamint a szállítási és számlázási adatok megadása.

A termékekkel kapcsolatos tudnivalók

A termékek kategóriákba vannak sorolva. A kategóriarendszernek két szintje van (fő- és alkategóriák). Ugyanaz a termék esetleg több kategóriához is tartozhat.

A termékek ára bruttó (az áfát is tartalmazza). Ezt a program az oldalsávban, a kosárinformációknál jelzi.

Egyes termékeknek több változata is lehet. Ezeknél a kosárba tétel előtt a kívánt változatot is ki kell választani. Az egyes változatok választása a termék árát növelheti, vagy csökkentheti, a tényleges ár a kosárba tétel után válik láthatóvá.

A webshop több vevőkategóriát is kezelhet (normál, VIP és értékesítési partner), amelyekhez különböző árkedvezmények tartozhatnak. Ez a webshop üzemeltetőjétől függ, és az esetleges kedvezményes árak bejelentkezés után automatikusan láthatóvá válnak. Ez esetben a kosár tartalma is automatikusan át lesz árazva. Kijelentkezéskor visszaállnak az eredeti alapárak.

A bejelentkezés előfeltétele az úgynevezett regisztráció, ami a szállítási és számlázási adatok megadásával egyenértékű. A bejelentkezéshez az e-mail cím és a jelszó szükséges. Az elfelejtett jelszót a rendszer kérésre emailben megküldi.

A kosár kezelésével kapcsolatos tudnivalók

A kosárba tett termékek darabszáma megváltoztatható, és egy tétel mindenestől is eltávolítható a kosárból. A kosárban a minden tekintetben azonos termékek egy sorba vonódnak össze.

Ha a termékek jellege ezt megköveteli, akkor a program ellenőrzi a raktárkészletet, és azon felüli mennyiséget nem enged a kosárba tenni.

Az elhagyott kosarak tartalmát a rendszer 1 napig őrzi, utána törlődnek. A kosár tartalmának tulajdonosa csak előzetes bejelentkezés után válik azonosíthatóvá, egyébként pedig a böngésző munkamenetének végén annak ismételt elérése lehetetlenné válik.

A kosár tartalma a megrendelés feladása előtt bármikor megváltoztatható, ill. a vásárlás szabadon folytatható.

Adatbeviteli hibák javításának lehetőségei:

A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a „Mennyiség"oszlopban található adatbeviteli mezőbe írja be a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd nyomja meg a „Módosítom a darabszámot" gombot. Amennyiben törölni kívánja a kosárban található termékeket, akkor nyomja meg az „X" „Kiveszem" gombot, majd ezt követően a felugró ablakban az „OK" gombot.

A megrendelés feladásával kapcsolatos tudnivalók

A megrendelés feladása - az üres kosár esetét leszámítva - bármikor kezdeményezhető. A megrendelés feladásához be kell jelentkezni (visszatérő vásárlók), vagy regisztrálni kell (új vevők). A regisztrálás egyúttal bejelentkezést is jelent.

A megrendelés feladása előtt ki kell választani a fizetési/szállítási módot is. Az esetleges szállítási költség ezt követően válik csak láthatóvá.

A megrendelés tényleges feladása előtt ellenőrizni kell, hogy a kosár tartalma megfelelő-e, illetve a járulékos költségek rendben vannak-e.

Bizonyos esetekben a szállítási költség a megrendelt termékek súlyától is függhet. A megrendelésekre egy minimális értékküszöb is érvényben lehet, illetve az eladó adott összeg fölött a szállítási költséget átvállalhatja. Erről a vevő az oldalsávban informálódhat.

A megrendelés feladásához el kell fogadni az ÁSZF tartalmát, és ezt egy jelölőnégyzetbe rakott pipával jelezni is kell.

A megrendelés csak az ELKÜLDÖM (vagy logikailag ezzel egyenértékű) gombon való kattintás és a rendszer pozitív nyugtázása után továbbítódik. Önmagában tehát sem a bejelentkezés, sem a regisztráció, sem az ÁSZF elfogadása nem jelenti azt, hogy a megrendelés feladása megtörtént volna!

A megrendelés visszaigazolása

Minden megrendelésről e-mailben automatikusan visszaigazolást küldünk Vevő által megadott e-mail címre, amelyben a megrendelés minden lényeges adata szerepel. Tévesen megadott e-mail cím esetén a visszaigazolás meghiúsulhat, ezért, ha nem kapja meg visszaigazolását 1 órán belül, kérjük, hogy ellenőrizze a megadott címet, illetve vegye fel velünk a kapcsolatot! Amennyiben 48 órán belül nem történik meg a visszaigazolás, úgy a Megrendelőt nem köti a megrendelése és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.

A megrendelés feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9-15 óráig történik. Természetesen ezen időintervallumon kívül is leadhatóak a megrendelések, melyek a következő munkanapon kerülnek feldolgozásra.

A megrendelés teljesítése

A megrendelt termékek átvétele, amennyiben másként nem jelezzük, a szállítási és fizetési módoknál választott formában és határidővel esedékes.